niedziela, 10 marca 2013

Cytrynowe babeczki z jagodami

Muffinki te kojarzą mi się z nadejściem wiosny – żółte cytryny i pachnące babeczki idealnie komponują się z kwitnącymi żonkilami i pierwszymi promykami słońca…
Kwaśna nutka w babeczkach z pewnością przypadnie do gustu tym, którzy nie przepadają za słodkościami, a moją ochotę na małe co nie co do aromatycznej kawy!



Składniki – na 12 pachnących babeczek
60 g dobrej jakości masła
250g mąki pszennej (jeśli jesteś na diecie możesz użyć mąki razowej)
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
100 – 150g cukru (ilość zależy od indywidualnych preferencji)
¼ łyżeczki soli
1 duże jajko
Sok i skórka otarta z 1 cytryny
150 ml mleka (może zostać zamienione kefirem)
150 g jagód (najlepiej świeżych, lecz. mogą być również mrożone)
Foremka do muffinek lub papierowe papilotki.



Jak się do tego zabrać... ?

1. Ostudzić roztopione masło.
2. W misce mieszamy mąkę, proszek do pieczenia, cukier, sól oraz startą skórkę z cytryny.
3. Sok z cytryny wymieszać z  mlekiem by łącznie otrzymać około 200ml płynu.  Następnie należy go połączyć z wystudzonym masłem i roztrzepanym jajkiem. Wymieszać z produktami z pierwszego naczynia.
4. Masę przelewać małą chochelką do foremki lub papierowych papilotek. Po napełnieniu foremek do ½ wysokości należy dodać umyte jagody. Dopełnić foremki masą ciastową do ¾ wysokości.
5. Piec około 25 minut w piekarniku nagrzanym do temperatury 200oC. Po wyjęciu z piekarnika należy pozostawić babeczki w formie przez około 10 minut.
6. Zajadać z pyszną kawą i w towarzystwie ukochanych osób!

3 komentarze:

  1. Zielona Patelko! Muffiny wygladaja cudownie, zagoszczą na pewno na moim świątecznym stole. A jak myslisz, jak komponowałyby się np maliny w tym przepisie zamiast jagód? Widziałam już świeże (pewnie zmutowane) w sklepie, a jagód do Świąt do się na pewno nie doczekam!
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkie owoce leśne świetnie się komponują z cytrynowym smakiem babeczek. Zachęcam do skosztowania malin i podzielenie się komentarzem jak smakowało :)
    - ja w okresie "nie-jagodowym" używam jagód ze słoiczka - moje domowe zaprawy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam, zrobiłam dziś te babeczki, szczerze mi nie smakowały, to znaczy znalazły i tak chętnych w domu :) użyłam tylko jedną cytrynę i wystarczyła. Ale całość była "cierpka". Na dodatek ciasta w normalne foremki nie starczyło na 12 babeczek. Ale pomysł sam w sobie niezły. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń