piątek, 13 czerwca 2014

Różowy hummus z buraczkami

Podczas mojej ostatniej wizyty we Wiedniu, udałam się z moją koleżanką do uroczego, małego baru w którym podawano świeże, na miejscu wypiekane pieczywo z... przepysznymi, kolorowymi dipami. Była to istna uczta dla oka i... głodnego brzucha :) Jeden w szczególności podbił moje serce i podniebienie... Był to humms z buraczkami - jedwabisty i wyrazisty w smaku. Po powrocie do Polski spróbowałam go odtworzyć - oto efekt moich starań, różowy hummus wyszedł PYSZNIE! :)


Na około 2 słoiczki hummusu potrzebne nam będzie:
- 1 burak średniej wielkości
- 1 szklanka cicierzyczy (ja użyłam suchej)
- 1/2 szklanki tahiny (do kupienia w internecie lub w sklepach z ekologiczną lub orientalną żywnością)
- sok z 1/2 limonki
- 1 ząbek czosnku
- 2 łyżeczki sody oczyszczonej
- sól
- świeżo zmielony czarny pieprz
- świeże kiełki
- ciemne pieczywo


Do pracy!
1. Ciecierzycę zalewamy zimną wodą, dodajemy łyżeczkę sody oczyszczonej, przykrywamy ściereczką i zostawiamy na noc.
2. Odcedzamy ciecierzycę, płuczemy. Następnie przekładamy ją do garnka, zalewamy wodą i dodajemy kolejną łyżeczkę sody. Cicierzycę gotujemy około 45 minut, aż do zupełnej miękkości, na średnim ogniu.
3. Buraczka obieramy w rękawiczkach i owijamy w folię aluminiową i pieczemy go przez 70-80 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni Celsjusza. Przed wyjęciem buraczka z piekarnika sprawdzamy stan jego miękkości nakłuwając folię nożem. Jeżeli burak nie będzie jeszcze miękki, wkładamy go z powrotem do piekarnika i dłużej pieczemy.
4. Ugotowaną ciecierzycę odcedzamy i płuczemy w zimnej wodzie. 
5. Przekładamy do naczynia ciecierzycę, obrany czosnek i tahinę i miksujemy na gładką, jednolitą masę. Następnie dodajemy pokrojonego w kostkę buraczka, sok z limonki, sól i pieprz, i dalej miksujemy składniki aż do ich dokładnego połączenia. W razie potrzeby doprawiamy większą ilością pieprzu i soli.

Sposób podania:
Hummus z buraczków świetnie smakuje podawany na ciemnym pieczywie, posypany kiełkami - moje ulubione to kiełki z brokuła. Możecie go jednak serwować wedle własnych upodobań - zastępując serki kanapkowe, jako dodatek tortilli czy dip do surowych warzyw.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz