poniedziałek, 15 kwietnia 2013

Pełnoziarnisty makaron z jajkiem, rukolą i pomidorkami koktajlowymi


Przedstawiam Wam pyszne 3 w 1 - ekspresowy, niedrogi i zdrowy obiad!
Makaron z jajkiem, rukolą i pomidorkami koktajlowymi to bardzo proste danie, które przygotujesz w niecałe 20 min – łącznie z czasem gotowania makaronu.  Można je przyrządzić wszędzie, nawet w małej kuchni domku na działce czy w akademiku – co pokazuję, że potrawa jest naprawdę banalna w wykonaniu, przygotuje ją nawet największy kulinarny laik… ;)

 Składniki na danie dla 4 osób:
- 1 opakowanie makaronu (ja użyłam pełnoziarnistego – zdrowiej!)
- 5 jajek, najlepiej ekologicznych
- opakowanie pomidorków koktajlowych (również można użyć zwykłych czerwonych pomidorów)
- pół paczki świeżej rukoli
- sól, pieprz do smaku
*opcjonalnie
- pierś z kurczaka

Do roboty!

Makaron gotujemy w osolonej wodzie, wedle przepisu na opakowaniu. Gdy będzie al dente, odcedzamy go i przekładamy na dużą, rozgrzaną patelnię. Wbijamy jajka, dorzucamy rukolę i pokrojone na pół pomidorki. Całość mieszamy, do momentu aż jajka się zetną. Danie przekładamy na talerze i jemy, póki ciepłe! ;)

W wersji z kurczakiem myjemy mięso na kawałki i podsmażamy na rozgrzanej patelni z oliwą z każdej strony z dodatkiem przyprawy z czerwonej papryki, pieprzu i soli. Dodajemy do naszego dania.

4 komentarze:

  1. Bardzo apetyczny, lubię makaron z warzywami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Taka prawie carbonara;) Na pewno spróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam! Wygląda apetycznie! Na pewno spróbuję!! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie miałam problem z kombinacją... Zaglądam do lodówki, patrzę pierś z kurczaka, rukola, pomidory, itd... Ale chciałam coś na ciepło, więc nieco zmienię Twój przepis i ja zrobię bez jajek, usmażę kurczaka, zrobię odrobinę sosu pomidorowego, wrzucę ugotowany makaron, pod koniec odrobinę postrzępionej rukoli, a reszte dodam na talerz :) Mam nadzieję, że wyjdzie dobre

    OdpowiedzUsuń