niedziela, 20 października 2013

Hiszpański pastel, czyli makaronowy placek z pomidorami i szpinakiem



Hola, ¿qué tal? Cześć, jak się macie? Jeśli dobrze, to zapraszam do kuchni, zabieramy się do wspólnego gotowania! Dzisiaj będę Was kusić pysznymi, hiszpańskimi smakami. Z pewnością pojawią się dojrzewające w hiszpańskim słońcu pomidory, oliwa z oliwek oraz pyszny zielony szpinak, a to wszystko... w ciekawej formie makaronowego ciasta! Jest świetne na szybki lunch, jednak ja... uwielbiam jeść je na późne śniadanie, do aromatycznej, czarnej kawy z mlekiem.
To już trzeci przystanek podczas mojej podróży kulinarnej. Mam nadzieję, że za sprawą hiszpańskich smaków i aromatów, będziecie chcieli tu zostać na dłużej... :) 

Przepis na ciasto makaronowe podsunęła mi moja koleżanka z Madrytu, Paula Garcia, z którą mieszkałam w jednym pokoju podczas moich erasmusowych wojaży. Na co dzień mieszka wraz ze swoją liczną rodziną pięćdziesiąt kilometrów od stolicy Hiszpanii, a jej dziadkowe zajmują się... uprawą szpinaku! Tak, tak - mało kto wie, że Hiszpania to jeden z głównych producentów tej zdrowej, bogatej w witaminy rośliny. Stąd też w wielu daniach, które mi pokazała pojawiał się szpinak - początkowo nie byłam do niego przekonana, a teraz.. nie wyobrażam sobie bez niego mojego kulinarnego tygodnia!

Na jedno, pyszne ciasto makaronowe potrzebne nam będzie:
- 150g spaghetti ugotowanego al dente (ja użyłam spaghetti z suszonymi pomidorami oraz hiszpańskimi przyprawami - jest to prezent od Pauli, jednak "zwykły" makaron spaghetti będzie Wam również bardzo smakował)
- 100g szpinaku typu "baby"
- 4 jajka (najlepiej od kur z wolnego wybiegu)
- 15 pomidorków koktajlowych 
- 2 łyżki śmietany
- 1 cebulka
- 3 ząbki czosnku
- 40g świeżo startego twardego sera
- 2 łyżki hiszpańskiej oliwy z oliwek
- sól morska
- świeżo zmielony pieprz
- oliwa do smażenia

Vamos a la cocina! Idziemy do kuchni!
1. W osolonej wodzie gotujemy makaron, tak aby był al dente. Po ugotowaniu odcedzamy.


2. Szpinak myjemy, osuszamy.
3. Ząbki czosnku obieramy, kroimy na plasterki. Cebulkę kroimy na kawałeczki. Na rozgrzanej patelni z odrobiną tłuszczu podsmażamy czosnek, po chwili dodajemy cebulkę. Solimy i pieprzymy do smaku, gdy czosnek i cebulka będą już rumiane ściągamy patelnię z ognia.




4.  Jajka rozbijamy do miseczki, dokładnie mieszamy ze śmietanką i startym serem. Dodajemy odrobinę soli i pieprzu. 
5. Do miski dorzucamy makaron, umyty szpinak, cebulkę i czosnek oraz oliwę z oliwek. Całość dokładnie mieszamy.


6. Masę makaronową przekładamy na rozgrzaną patelnię z odrobiną tłuszczu i smażymy mieszając przez około 10 minut. Następnie zsuwamy ciasto na talerz i z powrotem wkładamy na patelnię nieusmażoną stroną od dołu. Dosmażamy jeszcze przez 5 minut. Podajemy na ciepło.



Sposób podania:
Ciasto makaronowe wspaniale smakuje wraz z miksem świeżych sałat skropionych oliwą z oliwek.




7 komentarzy:

  1. W czasie bezsennej nocy...czytam sobie.... przepisy kulinarne.
    Zrobię sobie ten makaron, na ... wczesne śniadanie, bo powoli zacznie się nowy dzień!

    OdpowiedzUsuń
  2. SENORITA ! FELICITACION !

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudooo!!! Choć według mnie powinno się trochę dłużej podsmażyć na końcu :) Wygląda i smakuje super! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę uważać z dłuższym podsmażaniem - możemy przesuszyć nasz placek, będzie wtedy mniej smaczny :) Czas pieczenia należy dostosować do ognia, grubości patelni itd.... :) Pozdrawiam gorąco!!! :)

      Usuń
  4. można użyć mrożonego szpinaku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie robiłam nigdy z mrożonym szpinakiem - ten świeży fajnie chrupie w naszym cieście... :) myślę jednak, że można spróbować - należy jednak dokładnie odsączyć nadmiar wody od szpinaku, żeby ciasto się nie rozpadło i było zwarte.

      Usuń